Co-Sourcing2018-07-17T07:00:23+00:00

Co-sourcing

Nauwer samenwerken voor nog betere resultaten

Om als firma succesvol te zijn in een steeds meer concurrerende markt is het essentieel om je op een professionele en duidelijke manier te profileren en te differentiëren. Het ontwikkelen van een sterke branding alsook het bepalen en uitvoeren van de juiste promotionele activiteiten die bij jouw product of dienst passen zijn daarbij noodzakelijk.

Bij grotere firma’s neemt een interne marketingafdeling deze taak op zich, meestal in samenwerking met een gerenommeerd extern marketing- en reclamebureau. Dit levert dikwijls mooie resultaten op maar niet elke firma heeft dezelfde middelen om op een soortgelijke manier te werken.

Een full-time marketingverantwoordelijke in dienst nemen is voor bepaalde firma’s niet echt noodzakelijk of financiëel haalbaar dus waarom niet een aantal dagen per maand je team versterken met een expert die deze taak volledig op zich neemt ? Misschien ben je een Sales & Marketingverantwoordelijke die wegens tijdgebrek liever het promotionele gedeelte van zijn werk overlaat aan 1 vaste partner ?

Voor deze firma’s bieden wij de gepaste oplossing aan, samenwerken onder vorm van Co-sourcing !

Wat is Co-sourcing ?

Co-sourcing is een samenwerkingsakkoord tussen uw firma en Statuz , waarbij een ervaren medewerker zich zal ontfermen over uw marketingactiviteiten. Dit voor een afgesproken aantal dagen per maand en voor meerdere maanden per jaar. Bekijk het als een externe collega die je team met regelmaat komt versterken. Deze vorm van samenwerken zorgt voor een nog grotere betrokkenheid en nauwere samenwerking.

Co-sourcing is eigenlijk ontstaan uit outsourcing. Beide manieren van samenwerken hebben als gemeenschappelijk voordeel dat je voor bepaalde taken geen extra werknemer voltijds in dienst hoeft te nemen. Dit omdat je deze tijdelijk zal uitbesteden aan een externe partner.

Voordelen Co-sourcing

Waar zit het verschil ?

Co-sourcing

Een externe medewerker die je team op vaste tijdstippen komt versterken

alt-text

  • Samenwerkingsakkoord voor langere termijn
  • Lange termijn visie : het bedenken, uitvoeren en bijsturen van volledige marketingcampagnes die het succes van uw firma kunnen bevorderen.
  • De grotere betrokkenheid zogt ervoor dat de werkkwaliteit nog een extra boost krijgt.

Outsourcing

Een deel van interne taken uitbesteden aan een externe firma

alt-text

  • Samenwerkingsakkoord voor korte termijn
  • Korte termijn visie : doordat je bij outsourcing meestal op projectbasis werkt heb je minder kijk op het globale marketingbeleid.
  • Een lagere emotionele betrokkenheid in vergelijking met Co-Sourcing.

STATUZ werkt volgens beide systemen.  Voor firma’s die hun marketingactiviteiten een extra BOOST willen geven raden we aan om een Co-sourcing agreement te overwegen.

contacteer ons voor meer info